Tuesday, December 27, 2011

Assalamualaikum..

Hi.. hehe.. tiba2 aku rasa ringan pulak tangan ni nak buat blog pasal masakan.. sesuatu benda yang aku minat. Aku mula minat memasak sejak aku sekolah rendah. Tapi time tu diatas pengawasan mak (mak angkat aku yang jaga aku masa kecik). Ibu (ibu Kandung) aku pergi kerja.. so aku dijaga oleh mak aku.. so asal balik skolah je aku makan kat rumah mak aku.. So aku jarang masak..Tapi time skolah rendah.. aku dah mula masak telur goreng, masak cucur bawang, masak nasi goreng.. Naik je skolah menengah.. Aku dah mula masak masakan kampung. Masak lemak cili padi.. Masak Kari Ayam. Tapi 1 je kelemahan aku yang aku rasa sampai sekarang.. bab2 merasa masakan.. aku mesti suruh mak aku atau ibu aku.. kadang2 je aku rasa sendiri.. hahaha.. Tapi kira ok la.. time skolah dah boleh masak.. Pemberian Allah.. Aku bersyukur.. Benda paling buat aku gembira.. bila aku masak kan untuk family.. Ibu dgn abah aku yang letih balik kerja.. bila mereka tgk makanan dah terhidang.. mungkin letih bekerja tu hilang kejap.. mungkin la.. hehe.. Sekarang.. boleh dikatakan setiap minggu aku balik.. dan setiap kali aku balik.. aku akan masak.. paling tidak pun aku akan masak cucur bawang.. Kadang2 ibu aku siap call tanya aku balik ke tak minggu ni.. sebab rindu masakan aku.. *terharu katanya.. Aku mmg suka masak ayam.. Ayam ayam ayam.. sebab tu la aku gemuk.. lol. Sekarang.. Alhamdulillah.. aku dah boleh masak mcm2.. Apple crumble.. Cheese Cake.. Cupcake.. Chocolate cake.. Biskut.. Mee Hailam.. Mee Mamak.. Nasi Lemak (walaupun masin).. Shepherd Pie.. Rendang ayam.. hehe.. tapi sayangnya.. hasil air tangan aku tu.. xsemua yg aku sempat ambik gambar.. sebab kadang2 tak teringat lansung.. katanya.. So.. skrg ni.. setiap apa yang aku masak.. aku akan cuba kongsi kan disini.. InsyaAllah.. Selamat membaca.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...